M?surile generale menite s? previn? viitoare înc?lc?ri similare este deseori dificil a fi definite ?i implementate. Autorit??ile na?ionale trebuie s? purcead? în primul rând la o examinare detaliat? a cauzelor înc?lc?rilor Conven?iei.

În unele cazuri, circumstan?ele cauzei arat? clar c? violarea se datoreaz? legisla?iei na?ionale. Uneori anume lipsa legisla?iei duce la violare. În aceste cazuri, este sarcina statului respectiv s? amendeze legisla?ia existent?, sau s? introduc? legisla?ie nou?, adecvat? pentru a se conforma hot?rârilor Cur?ii.

Cu toate acestea, în multe cazuri, violarea se datoreaz? nu doar incompatibilit??ii clare dintre legisla?ia na?ional? ?i Conven?ie, dar problemelor practicii judiciare, adic? modul în care instan?ele na?ionale interpreteaz? legisla?ia na?ional? ?i Conven?ia. În asemenea cazuri, este necesar de a schimba practica judiciar?, sugerat? printre altele de Curte, întru executarea hot?rârii.

Când instan?ele ajusteaz? automat practica judiciar? ?i interpretarea legisla?iei na?ionale pentru a satisface cerin?ele Conven?iei, dup? cum este reflectat în hot?rârile Cur?ii, pe cauzele particulare aflate în examinare, ele fac ca hot?rârile respective s? fie executorii direct în virtutea legisla?iei na?ionale. Aceasta se întîmpl? la moment în aproape toate statele membre ?i noile înc?lc?ri similare pot fi prevenite prin simpla asigurare c? hot?rârea este publicat? ?i transmis? autorit??ilor na?ionale, fiind acompaniat?, unde este necesar, de o circular? explicativ?.